Wat is vereist?
- Hbo/wo werk- en denkniveau met brede ICT-ervaring
- Minimaal 10 jaar relevante werkervaring en minimaal 5 jaar in een leidinggevende positie
- Ervaring met en kennis van informatisering en procesvernieuwing
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
- Klant-, samenwerkings- en resultaatgericht, analytisch en doortastend
Wat krijg je?
- €6.300 - €9.350 bruto p/m bij een fulltime dienstverband
- 40-urige werkweek
- 25 vakantiedagen + 12 adv-dagen (bij fulltime dienstverband)
- Ruime opleidingsmogelijkheden
- Laptop, telefoon, thuiswerkmogelijkheden, premievrij pensioen en reis- en thuiswerkvergoeding
Wat doe je?
- 20% Teams coachen, motiveren en aansturen
- 20% Strategie en informatiebeleid bewaken
- 20% Projecten coördineren en innovaties doorvoeren
- 20% Met andere afdelingen en MT overleggen
- 10% Personele en teamontwikkeling bevorderen
- 10% Diverse ITIL processen aansturen
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Vacature
Als Manager Informatisering & Automatisering (I&A) bij de NAK ben je verantwoordelijk voor het dagelijks aansturen, coachen en motiveren van de teams Service Desk, Infra en Informatisering. Het team Service Desk behandelt in de eerste lijn alle gebruikersvragen, terwijl team Infra fungeert als tweede lijn en zich bezighoudt met complexere technische vraagstukken en het systeembeheer. Verder houdt het team Informatisering zich bezig met de ontwikkeling en het beheer van applicaties. Jij bevordert de persoonlijke en professionele groei van de drie teams. Je voert bijvoorbeeld ontwikkelgesprekken en houdt zicht op het welzijn van je medewerkers.
Daarnaast bewaak je de I&A-strategie, met daarbij een bijzondere focus op de informatiestrategie van de NAK. In nauwe samenwerking met andere afdelingen en het MT vertaal je ontwikkelingen naar een duidelijke strategie en zorg je voor een doeltreffende uitvoering. Ook coördineer en begeleid je diverse I&A-projecten, waarbij het vaak draait om het implementeren van de nieuwste technologische innovaties. Een belangrijk lopend programma is bijvoorbeeld de transitie naar een Microsoft-landschap. Hieruit volgen diverse deelprojecten, zoals de implementatie van Microsoft 365: iets wat een centrale rol in de toekomstige IT-infrastructuur zal innemen.
Je stuurt de afdeling Informatiering & Automatisering aan, dat bestaat uit de teams Service Desk (2 FTE), Infra (4 FTE) en Informatisering (7 FTE). Ook onderhoud je nauw contact met de business en het MT om gezamenlijk te zorgen voor een optimale digitale ervaring, zowel voor collega's als voor klanten.
Als je het leuk vindt om mensen te coachen en te motiveren en je gedreven bent door de constante ontwikkelingen in het I&A-veld, waardoor je zelf ook altijd bezig blijft, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag heb je een succes te vieren met je team en krijg je positieve feedback vanuit de organisatie. Ook start je enthousiast aan een nieuwe project waarmee je gebruikers en klanten echt blij maakt.
Op een minder leuke werkdag heb je te maken met een berg aan administratief werk dat je aandacht vraagt. Je besteedt veel tijd aan papierwerk en mist daardoor de interactie met collega's en klanten.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Sprint planning sessie
- Inhoudelijke afdelingswerkzaamheden
- Dagstart
- Inhoudelijke afdelingswerkzaamheden
- Project coördineren en begeleiden
-
- Lunch
- Overleg met Algemeen Directeur
- Aan I&A-strategie werken
- Een-op-een met medewerker
- Inhoudelijke afdelingswerkzaamheden
- Mails lezen en beantwoorden
- Dagstart
- Overleg met de business
- Administratie verwerken
-
- Lunch
- Projectoverleg
- Een-op-een met medewerker
- Vragen vanuit de afdeling beantwoorden
- Dagstart
- Mails lezen en beantwoorden
- Project coördineren en begeleiden
- Inhoudelijke afdelingswerkzaamheden
-
- Lunch
- Administratie
- Aan I&A-strategie werken
- Architectuur overleg
- Een-op-een met medewerker
- Mails lezen en beantwoorden
- Dagstart
- Overleg met leverancier
- Inhoudelijke afdelingswerkzaamheden
-
- Lunch
- Overleg met Operationeel Directeur
- Inhoudelijke afdelingswerkzaamheden
- Aan I&A-strategie werken
- Administratie
- Een-op-een met medewerker
- Dagstart
- Mails lezen en beantwoorden
- Inhoudelijke afdelingswerkzaamheden
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Ontwikkeling is een belangrijk speerpunt binnen de NAK. Het is van belang dat iedere medewerker zich zowel vakinhoudelijk als persoonlijk kan (blijven) ontwikkelen. Iedereen staat zelf aan het roer van zijn of haar loopbaan. Groeipaden bij de NAK staan niet vast, die creëer je zelf.
Werken bij NAK
De NAK is de Nederlandse Algemene Keuringsdienst voor zaaizaad en pootgoed van landbouwgewassen. Deze wettelijke taak wordt vervuld in opdracht en onder toezicht van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. Gespecialiseerde keurmeesters voeren tijdens het seizoen alle keuringen uit die bijdragen aan de hoogwaardige kwaliteit van het Nederlandse exportproduct. De NAK beschikt over een hightech laboratorium waar grootschalige nacontrole op pootaardappelen en zaaizaden wordt uitgevoerd door (moleculaire) onderzoekstechnieken toe te passen.
De NAK is door de sector en overheid gevraagd om partner te zijn voor onafhankelijke kwaliteitsborging in de akkerbouwketen. Daarnaast is en blijft het NAK-certificaat het keurmerk gebaseerd op onderscheidende kwaliteitseisen. Ook levert de NAK betrouwbare, actuele en transparante dienstverlening en informatie, en is de keuringsdienst het kenniscentrum op het gebied van kwaliteit en regelgeving voor het uitgangsmateriaal in de sector.
- Kantoor in Emmeloord
- 250 werknemers
- 40% / 60%
- Gem. leeftijd 49 jaar
- Bedrijfskleding voor buitendienst
- Thuiswerkmogelijkheden en -vergoeding