Manager Finance & Bedrijfsvoering

Vacature gesloten

Manager Finance & Bedrijfsvoering

NAK Emmeloord

Wat is vereist?

  • Wo werk- en denkniveau
  • Bij voorkeur afgeronde opleiding bedrijfseconomie, aangevuld met een postdoctorale opleiding accountancy of controlling
  • Minimaal 5-10 jaar relevante werkervaring
  • Ervaring met het (coachend) leidinggeven in een team
  • Kennis van financieel-administratieve processen in de publieke en private sector
  • Een analytisch denkvermogen en procesmatig kunnen werken
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Samenwerkings- en klantgericht

Wat krijg je?

  • €5.000 - €7.375 bruto p/m o.b.v. 38-urige werkweek (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 25 vakantiedagen + 12 adv-dagen (bij fulltime dienstverband)
  • Ruime opleidingsmogelijkheden
  • Laptop, telefoon, thuiswerkmogelijkheden, premievrij pensioen en reis- en thuiswerkvergoeding

Wat doe je?

  • 20% Afdelingen managen
  • 20% Intern overleg
  • 60% Financiële werkzaamheden uitvoeren

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Manager Finance & Bedrijfsvoering bij NAK ben je verantwoordelijk voor het beheren en optimaliseren van de financieel-economische positie van de NAK. Je geeft leiding aan de teams Financiën, Inkoop en Facilitair.

In deze functie zal je het grootste gedeelte van de tijd bezig zijn met de afdeling Financiën. Je stelt jaarrekening en rapportages op en bent een belangrijk aanspreekpunt voor de Accountant en andere belanghebbenden. Daarnaast heb je veel contact met de contactpersoon van het Ministerie voor inhoudelijke zaken rondom de begroting, tarieven en de jaarrekening. Naast je financiële bezigheden geef je ook leiding aan de afdelingen Inkoop en Facilitair. De aansturing mag je voor een groot deel zelf gaan invullen.

Team Financiën bestaat uit twee Financieel Analisten, één Crediteurenadministrateur en één Debiteurenadministrateur. De teams Inkoop en Facilitair bestaan uit een Inkoper en drie facilitaire medewerkers: twee Technici en een Huishoudelijk Medewerker.

Als je affiniteit hebt met financiën en je graag kennis deelt, en je interessant vindt om binnen een niet-commerciële organisatie te werken, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Manager Finance & Bedrijfsvoering

Op een leuke werkdag heb je een aantal goede overleggen, die voor veel verbetering van een inefficiënt proces zorgen.

Op een minder leuke werkdag heb je geen tijd om inhoudelijke zaken uit te werken, waardoor je een aantal belangrijke taken niet volgens planning kunt afronden.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Overleg met collega
    • Meeting met Algemeen Directeur
    • Ontwikkelgesprek met een van medewerkers
    • Lunch
    • Inhoudelijk werk
    • Meeting met team Financiën
    • Inhoudelijk werk
    • Ontwikkelgesprek met een van medewerkers
    • Meeting met accountant
    • Jaarrekening opstellen
    • Mails lezen en beantwoorden

Voorbeeld uit de praktijk

Samen met je collega-managers werk je aan het verbeteren van het vormgeven van rapportages. Hoe ga je te werk?

In het Management Controls-project zoeken Managers samen naar manieren om rapportages beter vorm te geven. Zo ontstaan er vaste interne rapportages die niet alleen op financiën zijn gericht, maar ook breder inzetbaar zijn. De verantwoordelijkheid voor het opstellen van deze rapportages komt nu bij de Managers te liggen. Om dit te bewerkstelligen komen jullie af en toe digitaal of fysiek samen om te bespreken wat er nodig is en welke acties er ondernomen moeten worden. Iedereen heeft hierbij zijn eigen verantwoordelijkheden en taken.

Groeipad

Ontwikkeling is een belangrijk speerpunt binnen de NAK. Het is van belang dat iedere medewerker zich zowel vakinhoudelijk als persoonlijk kan (blijven) ontwikkelen. Iedereen staat zelf aan het roer van zijn of haar loopbaan. Groeipaden bij de NAK staan niet vast, die creëer je zelf.

Manager Finance & Bedrijfsvoering

Werken bij NAK

De NAK is de Nederlandse Algemene Keuringsdienst voor zaaizaad en pootgoed van landbouwgewassen. Deze wettelijke taak wordt vervuld in opdracht en onder toezicht van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. Gespecialiseerde keurmeesters voeren tijdens het seizoen alle keuringen uit die bijdragen aan de hoogwaardige kwaliteit van het Nederlandse exportproduct. De NAK beschikt over een hightech laboratorium waar grootschalige nacontrole op pootaardappelen en zaaizaden wordt uitgevoerd door (moleculaire) onderzoekstechnieken toe te passen.

De NAK is door de sector en overheid gevraagd om partner te zijn voor onafhankelijke kwaliteitsborging in de akkerbouwketen. Daarnaast is en blijft het NAK-certificaat het keurmerk gebaseerd op onderscheidende kwaliteitseisen. Ook levert de NAK betrouwbare, actuele en transparante dienstverlening en informatie, en is de keuringsdienst het kenniscentrum op het gebied van kwaliteit en regelgeving voor het uitgangsmateriaal in de sector.

  • Kantoor in Emmeloord
  • 250 werknemers
  • 40% / 60%
  • Gem. leeftijd 49 jaar
  • Bedrijfskleding voor buitendienst
  • Thuiswerkmogelijkheden en -vergoeding

Collega's

Laura van Bezouwen - Beleidsmedewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij de NAK gaan werken omdat ik terug wilde naar plantgerelateerde onderwerpen. Daarnaast wilde ik graag een baan met verschillende soorten uitdagingen, kennisdeling en verbindingen leggen op allerlei niveaus.

Wat was je vorige baan?
Mijn vorige baan was postdoc/onderzoeker in het vakgebied elektronen microscopie.

Wat doe je in je vrije tijd?
Bakken, koken en lezen.

Jeroen Knol - Technicus

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Uitdagend, dichtbij en veel variatie. Begrip in de polder.

Wat was je vorige baan?
Medewerker expeditie.

Wat doe je in je vrije tijd?
Geocaching.

Kars Douma - Senior medewerker klantenservice, afdeling Klantenservice Logistiek

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
De landbouw heeft me altijd geïnteresseerd, zo ben ik ook bij de NAK terechtgekomen. Het is heerlijk om afwisselend werk te hebben en om bij te springen als ons team op de drukkerij het nodig heeft. Daarbij is het streven om de boel overzichtelijk en onder controle te houden een mooie uitdaging!

Wat heb je gestudeerd?
HBO Ondernemerschap.

Wat doe je in je vrije tijd?
Mountainbiken, hiken, reizen en samen met het gezin de gezelligheid opzoeken!

Riekjen-Anna Veltman - Vakspecialist laboratorium afdeling analyse

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij de NAK begonnen als stagiaire, na deze stageperiode ben hier gaan werken als Senior analist. Tijdens mijn eerste jaar bij de NAK kwam er een vacature beschikbaar voor de functie vakspecialist. Dit leek me een leerzame uitdaging. Het fijne team van collega's en het werken aan de kwaliteit sprak mij ontzettend aan.

Wat was je vorige baan?
Senior analist bij de NAK.

Wat doe je in je vrije tijd?
Volleyballen.

Frank Pijnacker - Regiomanager Noord-Holland

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben in 1988 in dienst getreden bij de NAK, daarvoor was ik werkzaam op een akkerbouwbedrijf. Na ruim 30 jaar werkzaam als keurmeester pootaardappelen heb ik eerst als seniorkeurmeester gewerkt. Sinds 1 september 2020 ben in functie als regiomanager Noord-Holland.

Wat was je vorige baan?
Keurmeester

Wat doe je in je vrije tijd?
Met de camper op stap, zeevissen en wandelen.

Annelies Adema - Senior vakspecialist laboratorium AAO analyse

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Laboratorium werkzaamheden verrichten die betekenis hebben voor de klant, daarnaast het werken in een dynamisch team. Er is ruimte voor zelf ontwikkeling en ontwikkeling van het bedrijf en geen dag is hetzelfde!

Wat was je vorige baan?
Moleculair analist.

Wat doe je in je vrije tijd?
Fietsen, muziek en paardrijden.

Tom Tesselaar - Keurmeester Buitendienst

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben keurmeester bij de NAK geworden omdat het een leuke veelzijdige baan is. Tijdens een werkdag ben ik in contact met veel verschillende mensen.

Wat was je vorige baan?
Relatiebeheerder.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten: kitesurfen en mountainbiken.

Nathasja Zenhorst - Communicatiemedewerker en vormgever, Communicatie

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben al jong begonnen bij de NAK en heb mij hier verder kunnen ontwikkelen. Ik ben op het lab begonnen, waar een heel nieuwe wereld voor mij open ging. Er zit zoveel meer achter het 'alleen' poten van aardappelen en planten van zaaizaden. In mijn huidige functie krijg ik veel mee van de processen en ontwikkelingen.

Wat was je vorige baan?
Medewerker Klantenservice.

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen en gamen.

Lianne de Vries-Veurman - Vakspecialist Zaaizaden

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Via via bij de NAK terecht gekomen als tijdelijk medewerker. Dit is erg goed bevallen en daarom ook gelijk gesolliciteerd toen er een plekje vrij kwam. Het werken met levend materiaal, overdragen van kennis en verbeteren van processen spreekt me erg aan.

Wat was je vorige baan?
Leerkracht basisonderwijs.

Wat doe je in je vrije tijd?
Eropuit gaan met het gezin, afspreken met familie/vrienden, koken, tuinieren.

Sollicitatieproces

Eerste gesprek met Algemeen Directeur en Hoofd P&O
Tweede gesprek met collega's van de afdeling en Personeelsadviseur
Presentatie van een casus
Arbeidsvoorwaardengesprek

Interessante baan?